We doen als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, wat ze beweegt en waar hun behoefte ligt. Wij delen die resultaten graag met je, zodat je deze inzichten kunt gebruiken bij het maken van keuzes voor jouw marketing- en mediastrategie. Hierbij delen we graag de resultaten van ons doelgroeponderzoek omtrent het orriëntatie- en koopgedrag van (aanstaande) moeders in 2020.
Welke geluksmomenten en zorgen ervaren deze (aanstaande) moeders? En welke informatie- en productbehoefte hebben de (aanstaande) moeders? Ook onderzochten we welke rol het coronavirus speelt in deze bijzondere tijd.
Enkele highlighs uit het onderzoek
68% van moeders met kinderen tussen de 0 en 4 jaar heeft een baan. Gemiddeld werken deze moeders 27 uur per week. Het kinderdagverblijf en grootouders worden het meest ingezet als opvang. Ten tijde van het coronavirus wordt de opvang bij grootouders als het meest veilig gezien door de moeders.
81% van de moeders geeft aan voorzichtiger te zijn met sociale contacten in deze tijd. Voor zwangere vrouwen is dat 73%. 55% van de zwangere vrouwen geeft aan dat ze het fijn vinden dat de komende kraamtijd nu rustiger is door het coronavirus. 38% van de moeders met kinderen tussen de 0 en 4 jaar kijkt met een positief gevoel terug op de afgelopen periode. Voor zwangere vrouwen ligt dat percentage lager (30%).
30% van de zwangere vrouwen geeft aan extra behoefte te hebben aan deskundig advies over haar gezondheid.
De ondervraagden geven aan dat het coronavirus tot nu toe minimaal impact heeft gehad op (grotere) aankopen. 4% geeft aan grotere aankopen uit te stellen. Voor de moeders in de babyfase ligt dit percentage iets hoger: 9%. Wel geeft het merendeel (53%) aan zich meer online te oriënteren en online producten te kopen ten opzichte van het bezoeken van een fysieke winkel.
Bekijk de uitgebreide resultaten van dit onderzoek
Klik hier om de onepager te downloaden
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!