Motivaction en MediaMonks ontwikkelen Gen AI-persona’s

Marketeers kunnen in gesprek met persona’s die door AI actieve sparringpartners worden.

shutterstock

Het is natuurlijk de heilige graal voor marketeers: van tevoren al even weten of een nieuw product of boodschap zal aanslaan.

Omdat doelgroepen wel een erg grofmazige indeling zijn, wordt er sinds jaar en dag voor het testen gebruik gemaakt van persona’s; bijna net echte mensen gecreëerd op basis van beschikbare informatie over kenmerken en gedrag.

MediaMonks en Motivaction hebben de handen ineengeslagen om die persona’s next level te tillen door de inzet van kunstmatige intellgentie. De experts in Human Data & Insights van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om Large Language Models (LLM) te laten opereren in combinatie met onderzoeksdata.

Dit moet ertoe leiden dat marketeers met interactieve persona’s in gesprek kunnen gaan nog voor een campagne van start gaat of een product wordt gelanceerd. Het levert informatie op over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.

Vanessa Hofland, managing director van Media.Monks, zegt dat er binnen het bureau al veel gebruikgemaakt van Gen AI persona’s.Dez worden nu net wat slimmer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie