Na een sportjaar dat volledig werd overschaduwd door het coronavirus gaan we in 2021 op herkansing, met onder meer het uitgestelde EK voetbal en de Olympische Spelen in het vooruitzicht. 2021 wordt een geweldig sportjaar, met veel interessante inhaakmomenten. Hoog tijd voor een onderzoek over wat speelt onder de Nederlander als het gaat om sportcontent. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in februari 2021 onder 1.000 respondenten.
Wist je bijvoorbeeld dat 63% sportnieuws volgt in de media, waarvan 30% zich zelfs verslaafd voelt? En dat zelfs 29% van de niet-sportliefhebbers tijdens een sportseizoen het sportnieuws intensiever volgt?
Bekijk hier de infographic van het onderzoek
Wat biedt DPG Media komende sportzomer?
Arjan Koopman, commercieel manager ADR en NU.nl, en Rhian Ket, partnership manager DPG Media (met partners als o.a. KNVB en NOC*NSF) vertellen hoe merken – net als de sporters – deze zomer het beste kunnen presteren.
‘Door partnerships met KNVB en UEFA zitten wij dicht op het EK, omdat we toegang hebben tot meer exclusieve content, maar ook unieke activatie-mogelijkheden, zoals het weggeven van tickets en oranje-prijzen. Daarnaast zijn we bezig met een impactvolle activatie waar we later meer over zullen delen, somt Ket de voordelen die DPG Media – in de vorm van ADR (het AD en zeven regio titels) – biedt ten opzichte van andere sportmedia. ‘Dat vertalen wij in allerlei soorten content die verder gaat dan de journalistieke verslaglegging. Zoals eigen video, podcasts met betrokkenen, spellen en prijzen. Het is nieuws én entertainment. Dat creëert een andere, meer engaging beleving bij de consument: een onderlinge betrokkenheid door interactie. Een fraai staaltje van zo’n combinatie in samenwerking met een merk hadden we tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang in 2018 met de ‘Nederlandse Loterij MedailleTaxi’, waarin alle medaillewinnaars voor het eerst hun verhaal konden doen. Voor de Spelen van 2021 in Tokio zal hier op een creatieve manier vervolg aan worden gegeven. Zulke unieke content is onmogelijk wanneer we geen partner waren van het NOC*NSF.’
Koopman: ‘We kruipen met al die elementen steeds dichter tegen de live-beleving van sport aan. Het hoge dagbereik van ADR en NU.nl (gezamenlijk ruim 4,8 miljoen unieke bezoekers online en 2,4 miljoen lezers van de dagbladen per dag, bron: NOBO Q4 2020, red.) en sterke context (verdieping in de vorm van columns, verbreding in de vorm van allerlei soorten inhoudelijke content en de 3e helft) biedt merken heel veel ruimte en smaken om mee te liften op het positieve oranjegevoel. Die breedte, ook door samenwerkingsverbanden met Ziggo Sport, Eurosport en ESPN, hebben we voor op andere media.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!