Bol.com deelt als grootste online retail-platform van de Benelux zijn trends voor de aanstaande feestdagen. De webwinkel voorziet veel vraag naar zes productcategorieën en vermoedt dat sommige trends samenhangen van de coronapandemie. Zo zegt Bol.com dat er veel vraag is naar merchandise van films die door de pandemie zijn uitgesteld en nu (of bijna) in de bioscoop draaien.
Er is ook veel interesse in educatief speelgoed, volgens Bol.com vermoedelijk omdat kinderen door de pandemie meer thuis les gekregen hebben. Ouders waren ook veel meer thuis aan het werk, iets dat kinderen ook gemerkt hebben. Dat lijkt zich ook te uiten in de speelgoedwensen. Bol.com merkt een toenemende interesse in speelgoed waarmee kinderen in de schoenen van volwassen kunnen stappen. Van speelgoedkeukens en -gereedschap tot -stofzuigers en -strijkijzers.
Duurzamer speelgoed en robots
Er is ook meer vraag naar duurzamer speelgoed, meldt de webwinkel. Dat komt ook omdat steeds meer fabrikanten hun producten verduurzamen, bijvoorbeeld door knuffels en plastic bouwsets te maken van gerecyclede materialen. Ook houten speelgoed is vaker gemaakt van gecertificeerd hout. Productverpakkingen worden ook duurzamer, aldus Bol.com.
Een vijfde productcategorie waar veel interesse in is, is interactief technisch speelgoed. Dergelijke producten werken vaak samen met een app (robots) of zijn naar eigen wens in te stellen door het kind spelenderwijs te laten programmeren. Op (middelbare) scholen is ook steeds meer aandacht voor deze productcategorie.
Tot slot is er veel animo voor Pokémon-merchandise, wat waarschijnlijk komt omdat de succesvolle fantasieserie dit jaar 25 jaar bestaat.
Speelgoedboek
Bol.com lanceert vandaag ook zijn jaarlijkse Speelgoedboek, dat vanaf het weekend bij Nederlandse huishoudens op de mat valt. België volgt vanaf 18 oktober. Het speelgoedboek is vanaf 16 oktober ook mee te nemen bij alle Nederlandse Albert Heijn-winkels en vanaf 18 oktober bij Delhaize in Vlaanderen.
Het speelgoedboek is vorig jaar door bijna drie miljoen kinderen gebruikt, aldus Bol.com. Ook dit jaar werkt het boek weer samen met een app. kinderen (en ouders) kunnen met deze app de qr-codes van producten uit het boek scannen en komen zo op de Bol.com-productpagina uit. Nieuw dit jaar is dat de app beoogde cadeaus via Augmented Reality (AR) via de smartphonecamera in huis kan projecteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!