Advertentieprijzen van Meta en Google dalen door nieuwe reclamevormen

Techreuzen zien de advertentie-inkomsten stijgen, maar vragen minder per advertentie.

Afbeelding: Shutterstock

Het wordt steeds goedkoper om online te adverteren via Google en Meta (Facebook, Instagram). Dat komt omdat zij nieuwe advertentievormen introduceren, die de prijzen per advertentie omlaag brengen. En die advertentiemethoden zijn zo in trek dat de techreuzen hun reclame-inkomsten zien toenemen.

Goedkopere advertenties zijn meer in trek

Dat meldt Business Insider op basis van opgevraagde cijfers van grote marketeers en reclamebureaus die de prijzen van advertenties van grote techbedrijven bijhouden. 

Volgens Business Insider is de daling van advertentieprijzen opmerkelijk na de sterke stijging in 2021. De daling is onder andere toe te wijten aan bredere adoptie van reclamemethoden als Reels (Instagram) en Shorts (YouTube). Die nieuwe advertentievormen leveren per verkochte reclame minder op, maar zijn wel erg in trek. Zo verkocht Meta vorig kwartaal een derde meer advertenties op Facebook en Instagram dan vorig jaar. Ook Google slijt meer online reclames via zijn eigen diensten. 

Het volledige artikel is te lezen bij Business Insider.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie