Een solide customer journey is dé weg naar tevreden klanten. Iedere stap moet daarom optimaal uitgewerkt zijn. De wereld is volop aan het digitaliseren en dat zorgt ervoor dat de customer journey ook is veranderd. Het is belangrijk om constant je marketingactiviteiten te monitoren en vragen te blijven stellen: hoe benut je bijvoorbeeld de kracht van performance marketing en hoe presteer je in iedere klantfase en op ieder kanaal? Dept Performance Week geeft je deze antwoorden door in gesprek te gaan met grote merken.
Dinsdag 20/4 - dag 1
Full funnel
Een full-funnel marketing aanpak vereist niet alleen een slimme mix van kanalen en formaten, maar ook dat je de klant volkomen begrijpt. Daarom gaan succesvolle marketingcases tegenwoordig vaak niet over die ene tv-spot of advertentie. Er wordt gekeken naar het volledige proces en niet alleen het uitvoerende aspect. Marketeers hebben geleerd om hun klanten te betrekken bij de customer journey en een ervaring te creëren die mensen enthousiast maakt. Om Dept Performance Week af te trappen hebben we twee van onze klanten uitgenodigd: Canyon en JYSK. Zij zijn experts als het gaat om een full-funnel marketing benadering waarbij de klant op de eerste plaats komt.
Woensdag 21/4 - dag 2
Privacy & data
Data is onmisbaar om je klant te leren kennen, aan hun behoeften te voldoen en een duurzame relatie op te bouwen. Privacy vormt de kern van alle data praktijken en bedrijven moeten dit in alle bedrijfsactiviteiten integreren om vertrouwen te kweken. Hoe bereiden we ons voor op de cookieloze toekomst? Tijd om over data en privacy te praten met sprekers van Facebook en Google.
Donderdag 22/4 - dag 3
Marketplace
Op donderdag bespreken performance marketing trends die op of door een marketplace worden beheerd en laten we zien hoe merken van marketplaces kunnen profiteren. Onze gasten van Just Eat Takeaway.com en Dayrize delen hun ervaring en leggen uit welke rol performance marketing speelt binnen hun bedrijfsopzet.
Vrijdag 23/4 - dag 4
FMCG & performance
Dagelijks verschijnen er nieuwe producten op de markt. In de FMCG-industrie zijn de keuzes eindeloos en de levenscycli kort. Hoe onderscheid jij je in een competitieve markt en slaag je erin écht verbinding te maken met de consument? Welke communicatiekanalen moeten prioriteit krijgen in jouw strategie? Deze dag worden we vergezeld door twee grote FMCG-merken en praten we over merken, producten, prestaties en het creëren van duurzame en menselijke relaties.
Wil je dit niet missen? Meld je dan hier aan!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!