De Eredivisie is dit weekend begonnen en de competitie blijft populair: 25% van de voetbalvolgers verwacht dit seizoen meer te gaan kijken. Dat blijkt uit onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau MeMo².
Sponsorbekendheid, Sponsorfit en Sponsorwaardering
Het bureau hield een enquête onder 1015 Nederlanders. De onderzoekers meten jaarlijks voor de start van het nieuwe Eredivisieseizoen de Sponsorbekendheid, Sponsorfit en Sponsorwaardering van clubsponsors in de Eredivisie.
Philips
In de infographic hieronder zie je de uitslag. Philips staat in alle drie rijtjes op nummer 1. Het merk is het meest bekend als sponsor onder de voetbalfans, gevolgd door Ziggo en Opel. Philips wordt als sponsor ook het meest gewaardeerd, blijkt uit de enquête. Fans vinden het merk ook goed bij de Eredivisie passen.
MeMo² onderzocht ook de populariteit van de verschillende clubs. De meeste voetbalkijkers zijn fan van Ajax (28%), gevolgd door Feyenoord (19%) en PSV (14%).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!