Premium

De Pensioenfederatie lanceert contentplatform en campagne 'De Tijd Van Je Leven'

De campagne, ontwikkeld door Selmore, richt zich op jongeren (25 – 35). 'Dat is ten opzichte van pensioen een lastige combinatie.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Pensioenfederatie, de branchevereniging van pensioenfondsen, is maandag 13 oktober gestart met een nieuwe campagne met als thema ‘De Tijd van Je Leven’. De campagne, bestaande uit een en wervende content, is ontwikkeld en uitgevoerd door Selmore in samenwerking met Mirabeau.

De campagne richt zich op jongeren (25 – 35 jaar). Selmore: &;Dat is ten opzichte van pensioen een lastige combinatie. Want het vertrouwen dat jongeren in pensioenfondsen hebben is laag en het onderwerp staat ver van hen af. Toch is later ook voor jonge mensen erg belangrijk.&;

Selmore werd gevraagd om een campagne te ontwikkelen die het fenomeen ‘Pensioen en Denken over Later’ benaderbaar en leuk maakt voor een jongere doelgroep. Het basisinzicht was dat jongeren niet uit zichzelf naar een pensioensite gaan. Ook niet als daar campagne voor wordt gevoerd.

De oplossing die het bureau bedacht, is het platform &;detijdvanjeleven.nl’ dat volgens Selmore bestaat uit een mix van leuke content en relevante pensioeninformatie. Het bureau: &;Het online platform wordt aangejaagd door grappige, opvallende &;unbranded’ content te verspreiden, waardoor jongeren automatisch op het platform terecht komen. We starten met de Bucketlist. Een serie waarin Tim Haars wensen van ouderen laat uitkomen en de kijker oproept hun Bucketlist ook in te vullen op detijdvanjeleven.nl.&;

Om traffic extra kracht bij te zetten wordt de campagne ondersteund met een online-activatie: ‘Win je eigen bucket list’.

Credits
Middelen: Contentplatform, moving content, redactionele content, display advertising, pre rolls, radio
Creatieve directie: Jakko Achterberg & Niels Westra
Copy Writer: Bram Eigenfeld
Art Director: Jonathan van Loon
RTV Producer: Marga Bierema, Hanneke Kampschreur
Account: Mira Weijs
Digital Producer: Tamara Eeuwes
Strategie: Otto van der Harst            
Klant verantwoordelijk: Michiel Arentshorst
Strategie, concept, moving content/Bucketlist: Selmore
Productiemaatschappij Bucketlist: Kukeleku
Website; Design/Productie & content: Mirabeau
Mediabureau: Mindshare
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie