Een mooie en tegelijkertijd uitdagende opdracht aangezien in de voorjaarsperiode bouwmarkten en tuincentra elkaar hevig beconcurreren. Waar de een het assortiment aanprijst, gooit de ander de lage prijs in de strijd en probeert een derde tuinierend Nederland te verleiden met aantrekkelijke kortingen. De kunst is om écht op te vallen. En dat bij een doelgroep die ertegenop ziet om iets aan zijn tuin te doen en tuintrends niet echt belangrijk vindt. Een hele uitdaging! Maar we weten ook dat een deel van de Nederlanders ontevreden is met zijn tuin en daar graag iets aan wil doen als men maar weet hoe.
Aanpak
In een tuin die bij je past, voel je je een stuk beter! Als tuinbezitter doe je jezelf dan ook tekort als je jouw tuinwensen niet waarmaakt. Je tuin verdient meer! Vanuit deze gedachte moesten we tuinierend Nederland aan het werk zien te krijgen. Daarvoor ontwikkelden we de campagne of beter de beweging #WegMetSaaieTuinen met als doel Nederland te ontdoen van saaie tuinen. Diverse video’s en een activatie werden ingezet om te laten zien hoe gemakkelijk het eigenlijk is om je tuin of balkon te transformeren. Voor elke tuintrend (er waren er 4) hebben we een 30 seconden durende make over video gemaakt. Daarnaast was er een Instasketch activatie waarbij we Nederlanders opriepen een foto van hun saaie tuin of balkon op Instagram te delen samen met een omschrijving van hun stijl of wens. Men maakte hierbij kans op een persoonlijke Insta Sketch met inspirerende oplossingen van de KARWEI stylist. Door middel van verschillende advertentieformaten, zoals Facebook canvas ads, carousel ads en link ads, hebben we vervolgens het volledige verhaal verteld en mensen naar de winkel en webshop gestuurd. Voor de campagne werden ook display, online video en native advertising ingezet.
Resultaat
Met de Tuin campagne heeft KARWEI laten zien dat Nederlanders werk moeten maken van hun Tuin en Nederland ontdaan van saaie tuinen! De campagne, die ook tot leven kwam in out of home, overtrof alle verwachtingen. Naast de miljoenen impressies die de online campagne heeft opgeleverd, viel met name de verbetering in online conversie op: een stijging van 15% ten opzichte van de Tuin campagne 2016. KARWEI zag daarnaast een flinke stijging in de verkopen en wist bovendien zijn imago te verbeteren op de waarden ‘inspirerend’ en ‘decoratief’.
“We hebben het assortiment op eigentijdse en speelse wijze onder de aandacht weten te brengen van een uitdagende doelgroep: de jong zelfstandigen in grote steden.”
Laurens Miedema, Manager Marketing & Communicatie - KARWEI
Credits
Klant: KARWEI
Creatief digitaal bureau: Isobar
Online mediabureau: iProspect
Styling & fotografie: Dedato
Deze case en vele andere cases en artikelen zijn terug te lezen in Connected Magazine, het jaarlijkse magazine van Dentsu Aegis Network Netherlands dat medio januari 2018 verschijnt.
Wil je een exemplaar ontvangen? Stuur een email naar info.nl@dentsuaegis.com
Isobar en iProspect zijn onderdeel van Dentsu Aegis Network (DAN). DAN is één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. Gezamenlijk werken we aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten. Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!