Overslaan en naar de inhoud gaan

Content Icons voegt zich bij Ace: 'Influencer marketing staat nog in de kinderschoenen'

Influencer marketing is veel meer dan alleen product placement, het is een serieuze industrie, stelt Content Icons-oprichter Sara Rottenberg
Sara Rottenberg, oprichter Content Icons
Sara Rottenberg, oprichter Content Icons
Sara Rottenberg, oprichter Content Icons
Sara Rottenberg, oprichter Content Icons

Influencer marketingbureau Content Icons is vanaf vandaag onderdeel van bureaugroep Ace, dat hiermee zijn positie in 'het jongerendomein' hoopt te versterken. Content Icons, in 2019 opgericht door Sara Rottenberg en haar jeugdvriendin en tevens influencer Rianne Meijer, heeft bekende influencers als Bram Krikke, Romee Strijd en Jutta Leerdam in zijn stal en werkt voor merken als Coca-Cola, Zalando en Dior.

related partner content for mobile comes here

Recent lanceerde het bureau samen met Bram Krikke het nieuwe chipsmerk Krikkies en daarnaast een eigen zusterbureau genaamd Next Icons, dat zich volledig focust op TikTok.

Volgens Ace-ceo Rogier IJzermans vertegenwoordigt de 26-jarige Rottenberg 'de nieuwe generatie'. 'Zowel in de mensen die ze om zich heen verzamelt als in doelgroepen die ze met haar influencers bereikt.' Merken worden gebouwd vanuit cultuur, stelt IJzermans, en een sterke vertegenwoordiging in de communities van die culturen is cruciaal om relevant te blijven.

Nog maar in de kinderschoenen

Evengoed heeft het fenomeen influencer marketing nog altijd te kampen met een wat grillig imago. Het zou een hype zijn, een buzzword en influencers oppervlakkig. Hoe ziet Rottenberg dat? 'Influencer marketing is een serieuze industrie. In 2014 ging er zo'n 200 miljoen euro om in deze wereld, in 2022 tikt de wereldwijde influencer marketing-omzet de 10 miljard euro aan. Tegelijkertijd staat influencer marketing nog maar in de kinderschoenen. Er is ontzettend veel professioneel terrein te winnen, bijvoorbeeld met het lanceren van eigen producten door influencers. Succesvolle voorbeelden zijn Skims, Na-kd, Cluse en Gymshark, merken die volledig zijn gebouwd op basis van influencer marketing. Voor mij is influencer marketing dus veel meer dan product placement of koppeling met bekende merken.'

Het talent van morgen

Wat moet het in zee gaan met Ace haar bureau precies opleveren, nu de zaken toch al goed leken te gaan? Rottenberg: 'Door ons aan te sluiten bij Ace kunnen we talent dichterbij het merk krijgen - en vice versa. Op deze manier kunnen we de potentie van onze talent first-benadering bovendien beter benutten. Onze missie is om zoveel mogelijk campagnes vanuit en door onze talenten te ontwikkelen. Een talent op zijn beurt weet altijd het beste wat werkt voor zijn of haar community.' Ook voelt Rottenberg zich aangetrokken tot 'de open cultuur' en het ondernemende model dat bij Ace gehanteerd wordt. 'Waarbij de oprichters van de bureaus medeaandeelhouder worden van de groep. Zo kunnen we samen bouwen aan een gezamenlijke visie.'

De relatief jonge bureaugroep Ace timmert aardig aan de weg. Zo lijfde het afgelopen voorjaar talentenbureau Amaru in en betrok het een 'clubhuis' aan de Houthavens in Amsterdam. Andere bureaus die onder Ace vallen zijn onder meer Glasnost, Herc en Airborne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in