Zoekmachinemarketing wordt steeds lastiger voor marketeers
JupiterResearch ondervroeg een groep Amerikaanse marketeers met een hoog searchbudget.
Over wat voor bedragen hebben we het dan? Volgens de onderzoekers spendeert 53 procent van de respondenten tussen de 50,000 en 250,000 dollar per maand, 30 procent tussen de 250,000 en 1 miljoen per maand, en 17 procent spendeert meer dan een miljoen dollar per maand aan search.
Het bureau verrichtte het onderzoek in opdracht van Marin Software, een bedrijf dat zoekmachinemarketingtools ontwikkelt. Dat terzijde.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens de onderzoekers zou 92 procent van de searchmarketeers hun SEM-uitgaven willen verhogen met 22 procent, als er maar enkele drempels zouden wegvallen, met name op het vlak van techniek en management.
Hindernissen zijn onder andere onvoldoende gekwalificeerd personeel om de searchcampagnes te ontwikkelen en te leiden, de angst voor slechte ROI, financiële doelen niet kunnen halen omdat de kosten per zoekwoord stijgen, de effectiviteit van de campagne niet kunnen bewijzen naar het management en het gebrek aan de juiste instrumenten om grote searchcampagnes te managen.
Enkele resultaten:
- 85 procent van de marketeers vindt dat searchmarketing steeds complexer wordt. Velen hebben er geen vertrouwen in dat de belangrijkste onderdelen van een searchcampagne coorect worden uitgevoerd
- 44 procent vindt dat het managen van een effectieve en grote searchmarketingcampagne moeilijker is dan het managen van een verkiezingscampagne voor het presidentschap
- Respondenten zouden 22 procent meer willen uitgeven als alle tools en technieken voorhanden waren om de campagne perfect te kunnen uitvoeren
- Ondanks het feit dat er grote bedragen aan search worden uitgegeven, gebruiken de meeste marketeers nog steeds simpele Excel-sheets voor hun gegevens.
Marketeers die meer dan 500.000 dollar per maand uitgeven aan search, hebben de meeste moeite: met:
- de lange lijsten zoekwoorden (78 procent)
- te weinig en onbekwaam personeel (59 procent)
- bestaande applicaties die niet leveren wat ze beloven (69 procent)
Ondanks alle tegenvallers blijft search toch een hoge prioriteit hebben bij marketeers. 79 procent zegt dat men ieder jaar meer uitgeeft aan search, 67 procent zegt dat een groei van de SEM-bestedingen tot de belangrijkste strategieën behoort.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid