Overslaan en naar de inhoud gaan

Zakelijk webloggen als een goed gesprek in een grand cafe?

Via onze eigen knipseldienst werd ik gewezen op het Vakblad over taal en tekst (pdf) waar een van de artikelen gaat over bloggen;…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via onze eigen knipseldienst werd ik gewezen op het (pdf) waar een van de artikelen gaat over bloggen; 'Zakelijke weblogs; hype of niet?'. Het artikel geeft o.a. een beeld van met hun weblog omgaan en een relaas over het van TPG Post.

related partner content for mobile comes here

Vooral dit laatste voorbeeld komt spectaculair over daar de kosten ter realisatie van dit blog slechts 1000 euro bedroegen.
De inzet van het blog door TPG volgt bijna het schoolvoorbeeld. Het postzegelblog wordt ingezet als PR instrument en niet als sales instrument, zoals nog wel eens wordt gedacht.
Onderschat en niet belicht in het artikel zijn de indirecte kosten die bij het zakelijk bloggen komen kijken. Denk hier vooral aan het bijhouden van nieuws, schrijven van de postings en het bewaken van het weblog.

Het artikel sluit af met het vergelijk dat je zakelijk webloggen het beste kunt vergelijken met een goed gesprek in een vol grand café. Ehum, understatement toch?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in