Overslaan en naar de inhoud gaan

Klikfraude een 'normale verspilling'

Klikfraude is de grootste angst van advertentiemachines die Google en Yahoo in feite zijn. Het nieuws dat de klikfraude een enorme omvang…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klikfraude is de grootste angst van advertentiemachines die Google en Yahoo in feite zijn. Het nieuws dat , veroorzaakt nervositeit. Maar een reactie kwam er niet. Of was die al verstrekt?

related partner content for mobile comes here

Blogger Donna Bogatin kwam met tot nu toe niet gepubliceerde uitingen van Google-baas Eric Schmidt over klikfraude. Hij deed die op Stanford University in maart 2006.

Schmidt zei daar, aldus Bogatin, dat klikfraude erbij hoort. Het is adverteerders min of meer bekend dat er valse kliks zijn. Dat is in de prijs verdisconteerd.

En als gevolg daarvan corrigeert de markt vanzelf op grond van klikfraude. Uiteindelijk betaalt de adverteerder, beweert Schmidt, met betaling per klik de effectiviteit van deze vorm van reclame. Dat laatste meet hij in de bepaling van de prijs die hij wil betalen voor advertenties bij Adwords en Adsense.

Dat lijkt me te kloppen indien dit een redelijk gelijkmatig percentage is dat uiteindelijk voor de adverteerder in te calculeren is. Maar de incidentele uitspringende fraudegevallen leveren toch wel een probleem op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in