Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP passeert Omnicom als grootste reclameholding

WPP heeft Omnicom ingehaald en is nu wereldwijd de grootste marketing- en reclameholding op basis van bureau-inkomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ranglijst is opgesteld door Marketing Services Financial Intelligence, maar gaat wel tot en met 2009. Het Britse concern van Sir Martin Sorrell heeft de toppositie vooral te danken aan de acquisitie van TNS in oktober 2008, zo schrijft Media Week. Het leidde bij tot een 13 procent groei in inkomen naar 12,1 miljard dollar in 2009.

related partner content for mobile comes here

Het Amerikaanse Omnicom zag het inkomen 12 pct dalen naar 11,7 miljard in 2009, met name te wijten aan het verlies van klanten door de economische crisis. Omicom maakte wel de meeste winst. Publicis Groupe was derde met 6,4 miljard dollar inkomen en Interpublic vierde met 6 miljard. Daarna volgen Dentsu, Havas en Aegis.

Bron: Media Week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in