WPP passeert Omnicom als grootste reclameholding
WPP heeft Omnicom ingehaald en is nu wereldwijd de grootste marketing- en reclameholding op basis van bureau-inkomen.
De ranglijst is opgesteld door Marketing Services Financial Intelligence, maar gaat wel tot en met 2009. Het Britse concern van Sir Martin Sorrell heeft de toppositie vooral te danken aan de acquisitie van TNS in oktober 2008, zo schrijft Media Week. Het leidde bij WPP tot een 13 procent groei in inkomen naar 12,1 miljard dollar in 2009.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het Amerikaanse Omnicom zag het inkomen 12 pct dalen naar 11,7 miljard in 2009, met name te wijten aan het verlies van klanten door de economische crisis. Omicom maakte wel de meeste winst. Publicis Groupe was derde met 6,4 miljard dollar inkomen en Interpublic vierde met 6 miljard. Daarna volgen Dentsu, Havas en Aegis.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Media Week.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid