Overslaan en naar de inhoud gaan

Week 52: commerciële tv op marktaandeel 50 procent

De commerciële tv-zenders hadden in laatste week van 2000 gezamenlijk precies de helft van de markt in handen. Van de 50 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SBS6 deed het goed met 12 procent marktaandeel. Net5 haalde 5 procent, Fox8 bleef in haar laatste week in deze vorm wederom op 2 procent steken. De publieke zenders kwamen samen gemiddeld tot 35 procent van de kijkersmarkt. Wel kwamen de best bekeken programma's opnieuw uit die hoek. Het Journaal van 20.00 uur op 27 december was het best bekeken programma met bijna 2,3 miljoen mensen. De oudejaarsconference van Freek de Jonge was goed voor een tweede stek met ruim 2,2 miljoen kijkers, gevolgd door andere cabaretier Herman Finkers die op 30 december 2,19 miljoen kijkers trok. Dat ook de Klok/Vuurwerk het goed deden blijkt uit de vierde plaats met 2 miljoen kijkers. Het eerste programma van de commerciële zenders komt pas op vijf: Hart van Nederland (SBS6) van 27 december met 1,875 miljoen kijkers. De Big Brother-finale haalt nog net de toptien met een tiende plaats en ruim 1,6 miljoen kijkers.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in