Overslaan en naar de inhoud gaan

Washington contra marketingleugens?

Als marketing de kunst van het mooier opdienen is, waar ligt dan de grens tussen verfraaien en jokken? Leuke vraag voor de kerst bij ons,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als marketing de kunst van het mooier opdienen is, waar ligt dan de grens tussen verfraaien en jokken? Leuke vraag voor de kerst bij ons, maar als het aan de toezichthouder op de Amerikaanse handel ligt dan moet de mond-tot-mond reclame of eigenlijk alle virale marketing gereguleerd worden. Want burgers mogen niet gefopt worden.

related partner content for mobile comes here

"Zeg buurvrouw, sinds ik die Adidas schoenen heb, loop ik veel harder." Een achteloos toegeworpen advies over de heg, of een zorgvuldig in gang gezet en betaald marketinginstrument?

De FTC wil dat dit : de relatie tussen de aanprijzer en de het bedrijf dat hij helpt moet transparant worden.

Dat vindt de FTC dus. Maar het blijft niet beperkt tot mond-to-mond reclame. Ook een weblog dat tegen betaling merken aanprijst zou dat moeten openbaren.

De FTC komt met het voornemen na een verzoek daartoe van , een belangengroepering die consumenten wil beschermen tegen (valse) marketing. Die van buzz marketing die betaald is, met een voorbeeld van Sony Ericsson die met het project 'Fake Tourist' 60 zogenaamde toeristen bij attracties in New York en Seattle opvallend met hun camerafoon aan het werk zette.

Of het project Tremor van Procter & Gamble, met wel 250.000 tieners die tegen betaling aanprijzen. Dat moet transparant worden.

Haalbare zaak?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in