Overslaan en naar de inhoud gaan

Vredestein haakt in op strooizouttekort

Het besluit van minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat om geen strooizout meer aan lokale overheden ter beschikking te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het besluit van minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat om geen strooizout meer aan lokale overheden ter beschikking te stellen, heeft geïnspireerd tot deze inhaakcampagne

related partner content for mobile comes here

Gedurende de komende dagen zal de boodschap “Strooizout is op! Vredestein winterbanden niet!” worden gecommuniceerd,
onder meer via buitenreclame en online display op Nu.nl en Weeronline.nl.

En met dit filmpje:

Bandi Vaczi, manager marketing en communicatie: ‘Helaas is er nog veel te weinig aandacht voor het belang van winterbanden. Vanwege het lage interessekarakter van banden is het voor ons een hele uitdaging om consumenten erop te wijzen. Dat is dan ook de reden dat wij de actualiteit gebruiken. Het is absoluut niet bedoeld als een sneer naar de overheid, want zo'n lange en intensieve winter had niemand kunnen verwachten. Sterker nog, ook de bandenindustrie heeft moeite om aan de vraag te voldoen. Wij hopen dat onze realtime marketingaanpak bijdraagt aan het winterbanden-bewustzijn en dat het de hoeveelheid ongevallen, zoals de afgelopen weken, sterk doet verminderen.’

update (11-2-2010):

Vredestein vervolgt de campagne met: “Strooizout is op, óók in Duitsland!!”

Bandi Vaczi, manager marketing communicatie meldt in een persbericht: ‘Na de vele positieve reacties van afgelopen week naar aanleiding van onze “Strooizout is op, Vredestein winterbanden niet!”- campagne”, lijkt dit vervolg bijna op egostrelerij. Niets is echter minder waar. Wij proberen maximaal gebruik te maken van de attentie die er momenteel is. Komend weekend weer een topdrukte richting de wintersportgebieden. Uiteraard zijn al heel veel mensen op de hoogte van de winterbandenplicht in Duitsland, dit valt echter onder een bredere regelgeving die voorschrijft de auto voor winterse omstandigheden uit te rusten. Gebeurt dat niet of onvolledig, dan betekent dat gedeelde aansprakelijkheid bij een ongeluk en daarbovenop een boete. De auto dient namelijk niet alleen te zijn uitgerust met winterbanden, maar ook met voldoende antivries in de ruitenwisservloeistof. Wij raden automobilisten aan om voldoende water, eten, een extra jerrycan brandstof en warme dekens mee te nemen. Er worden lange files verwacht en door het opraken van de strooizout in Duitsland is het niet verstandig om bij file van de snelwegen af te wijken.’

Vredestein bannert onder meer op Routenet.nl en Hyves.nl en er wordt een promotieteam bij het drukbezochte BP tankstation de Lucht ingezet, aan de A2 op de route naar het zuiden.
Dit promoteam zorgt voor warme chocolademelk, ijskrabbers en Vredestein sleetjes voor knderen. Op YouTube zal naast de viral ook een informatieve film te zien zijn, waarin de voordelen van winterbanden worden uitgelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in