Internet crowd sourcing approach ‘design als commodity’.


Ype Jorna, managing director van Millford Brand-ID mailde me het volgende stukje:
‘Is het u wel eens opgevallen dat alsmaar snellere computers ons niet minder, maar juist meer tijd achter het apparaat laten doorbrengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe technologische verbeteringen op het gebied van communicatie via internet en telefoon genereren meer mogelijkheden maar gek genoeg minder tijd voor andere zaken.
'We omarmen megabites, bandbreedtes, bloggen, twitteren etc. als tijdbesparend, relatie- en geestverrijkend maar zijn in de praktijk vooral bezig stilte te vullen.
Zo werd mij toe getwittert dat een door ons gemaakt logo van Gall en Gall wel erg veel leek op een logo van internetwinkel CellarThief in de states.
Dit is het logo van Cellar Thief:
En dit is het Gall en Gall logo:
Bij navraag blijkt dat Cellarthief twee jaar na introductie van het Gall en Gall logo via een internet ‘crowd sourcing approach’ 200 logos aangeboden heeft gekregen waar het er één van heeft uitgekozen. Snel, goedkoop en lekker veel te kiezen.
Vloek of zegen?
Feit is dat de mogelijkheden er zijn. Net als de mogelijkheid om in China goedkope imitatie te laten maken. Ik vraag me af of ik me vereerd moet voelen omdat we schijnbaar iemand geïnspireerd hebben of dat ik me druk moet maken over zaken als kwaliteit en rechten. Vooralsnog ga ik er maar van uit dat CellarThief naar eer en geweten handelt al doet de naam anders vermoeden!’
Ype Jorna
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid