Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingsexpert Gerda Feunekes wordt directeur van het Voedingscentrum

Een van de speerpunten van de nieuwe directeur is om consumenten nog beter te stimuleren tot een gezonde voedselkeuze.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gerda Feunekes is gespecialiseerd in de relatie tussen voeding en consumentengedrag. In 1996 promoveerde zij aan de Wageningen Universiteit op het onderwerp voedselconsumptie en voedselkeuze met een proefschrift getiteld &;Food, fat, family and friends: studies on the impact of the social environment on dietary intake&;.

related partner content for mobile comes here

Feunekes publiceerde ruim veertig wetenschappelijke artikelen, onder andere over het meten van vet- en alcoholconsumptie, de sociale aspecten van eetgedrag, labeling van voedingsmiddelen en consumentenpercepties in relatie tot zoutreductie.

De voedingsexpert werkte vanaf 1996 bij Unilever Research & Development. Haar functies richtten zich op vitaliteit en gezondheid. Ze werkte als programmamanager aan het verbeteren van de voedingskundige samenstelling van producten en ze deed onderzoek naar vitaliteit en consumentengedrag.

Vanaf 2008 was ze directeur Global Nutrition and Health Savoury. Zij leidde daarbij een samenwerkingsverband met de International Union of Nutritional Sciences (IUNS) op het gebied van zoutverlaging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in