Verzekeruzelf.nl. Deel 1.
Ik begon met autoverzekeringshoppen toen een noordelijke verzekeraar mij probeerde pootje te lichten door ieder jaar de premie te verhogen in plaats van te verlagen. Ik besloot mij online aan te melden als nieuwe klant en kreeg online een verzekering voorgeschoteld die € 200, - goedkoper was dan de accept die op mijn bureau lag. Voor de zekerheid toch even met het noorden gebeld. De dame aan de andere kant kwam niet verder met stamelen dan dat dit een online verzekering was die nu eenmaal goedkoper was maar dat ze me graag wilden overzetten… Maar toen was ik er al klaar mee. Als fatsoenlijke verzekeraar hoor je je klanten van dergelijk voordeel op de hoogte te stellen – stuur daar eens een email over - in plaats van stilletjes te hopen dat je er niet achter komt. Dat leidt tot slechte verhalen op de beruchte verjaardagen en in dit geval ook tot imagoschade ware het niet dat ik uit piëteit uw naam gemeden heb. Zo fatsoenlijk ben ik dan weer wel opgevoed.
Heen-en-weer
Nu word ik minder fatsoenlijk. Reputatiemanagers zijn gewaarschuwd. Een vergelijkingssite wees mij op Verzekeruzelf.nl, een geheel online gebaseerde verzekeraar. Kijk, daar hou ik wel van. Jonge honden waarschijnlijk, die de telefoonlijn hebben doorgeknipt en daardoor scherp kunnen offreren. Dus gegevens inkloppen, een check van de verzekeraar en klaar was Kees. Het verschuldigde bedrag werd automatisch afgeschreven. Prima. Even later kwam er een mailtje binnen dat ze mijn zeven schadevrije jaren niet in de landelijke database, Roy-data, konden vinden. Raar, want ik kon het wél na een belletje naar mijn oude verzekeraar die mij verzekerde dat de schadevrije jaren netjes in de database waren gezet.
Voor het gemak had Verzekeruzelf.nl inmiddels al wel de volledige jaarpremie bij 0 schadevrije jaren van mijn bankrekening geroofd. Zo betaalde ik een slordige 600 euro teveel. Boos liet ik het bedrag storneren waarop Verzekeruzelf ook boos werd en opnieuw onterecht incasseerde waarop ik weer terecht storneerde. En dat allemaal per email waarvan de toon steeds grimmiger werd. Een telefoonnummer is niet vinden. Dat begrijp ik nu ook wel.
Kent u dat liedje van Drs P nog? Heen-en-weer? Nou, zo ging het een tijdje door tot Verzekeruzelf.nl tweemaal het teveel betaalde bedrag terugstortte. Kijk, dat vond ik nu weer niet erg, maar ik ben zo opgevoed dat ik dat geld weer netjes terugstortte.
Voor de zekerheid liet ik mijn bank wel weten dat een zekere Verzekeruzelf.nl geen geld meer van mijn rekening mocht halen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Ellende verzekerd
Bij Verzekeruzelf.nl kwam men er nu ook achter dat een en ander een beetje scheef ging en dat een klant niet helemaal tevreden was over de geleverde prestaties. Ik ontvang zowaar een mailtje op naam, van een mens, een medewerker! Alleen zijn telefoonnummer ontbrak. Maar de man-met-naam putte zich uit in excuses en mensen maken nu eenmaal fouten, zeker als het jonge organisatie betreft. Zand erover. Klaar. Zo ben ik dan ook wel weer opgevoed. Rust keerde weer.
Tot ik uit het niets een mailtje ontving dat mijn verzekering werd opgezegd. Ik was zelfs niet meer verrast en mailde de man-met-naam wat hier nu de bedoeling van was. Het was een fout wist deze mede te delen. Ik had al zo’n vermoeden. Of ik mijn gegevens maar weer opnieuw wilde invoeren. Nou, dat wilde ik niet. Als je me kunt deleten, kun je ook mijn gegevens opnieuw invoeren. Man-met-naam belde zelfs om het weer in orde te maken. Helaas was zijn nummer afgeschermd. Maar dat begrijp ik nu wel.
Op de achtergrond echter had het systeem mij eruit geknikkerd, opnieuw geaccepteerd en automatisch een rekening aangemaakt voor deze periode. Maar het afschrijven lukte niet natuurlijk. Man-met-naam nu een héél boos mailtje gestuurd. Zeer boos. Excuses volgden én een nieuwe rekening. Ik reageerde maar niet meer. Lamgeslagen, moegestreden, tot huilens aan toe berustte ik in mijn lot dat ik ergens op die c-schijf eindeloos rondjes draaide. Gisteren kreeg ik opnieuw een mailtje van Verzekeruzelf.nl. Dat het niet lukte de verschuldigde jaarpremie te innen. Het is dat mijn moeder al gestorven is, anders had ik mij schreiend aan haar borst geworpen bij zoveel onbenul. Verzekeruzelf.nl? Nou, van ellende! Alleen dat is namelijk wél verzekerd bij deze verzekeraar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid