Verticaal zoeken biedt reizigers overzicht en gemak


Ook het aantal Amerikaanse travel portals groeit als kool, maar Orbitz, Travelocity, Hotwire en Expedia trekken daar voorlopig nog aan het langste eind. Vanuit de US wordt wel al transparantie geboden in het online aanbod via speciale travel search engines.
Expedia betrad overigens als eerste de Europese markt. Maar Travelocity is sinds een paar jaar ook actief op zowel de Duitse als de Engelse toeristische markt. Zelfs het Nederlandse domein is al geclaimd via het Nederlandse merkenbureau Shield Mark.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNadat de reisbranche als eerste affiliate marketing op grote schaal inzette (o.a. Bookings met hotelreserveringen), waren aanbieders uit deze sector er ook als de kippen bij toen search zijn intrede deed. Kort geleden vielen me enkele artikelen op die geplaatst zijn door aanbieders uit de Amerikaanse en Nederlandse search industrie.
Vooral verticaal zoeken in het onoverzichtelijke aanbod binnen de sector komt in deze berichten aan de orde. Wie bouwt er als eerste een travel search engine voor het Nederlandse reispubliek?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid