Verbond van Verzekeraars: Consument wil zekerheid


De onderzoekers peilen hierin de mening van de consument over verschillende verzekeringsonderwerpen.
Consumenten willen dus zekerheid, tevens blijkt dat bij verzekeringen de kwaliteit van het product een rol speelt in de mate van vertrouwen: hoe meer verzekeringsproducten aansluiten bij de wens van de klant, des te groter is het vertrouwen in de verzekeringsbranche. Leveren van goede producten en zekerheid leiden dus tot vertrouwen in en een goed imago van verzekeraars. Twee derde van de consumenten heeft een positief gevoel over verzekeraars. Dit is in vergelijking met vorig jaar niet veranderd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn eerdere edities van de Consumentenmonitor is geconstateerd dat de consument weinig kennis heeft van verzekeringen, maar dat dit feit weinig invloed heeft op het vertrouwen in de verzekeringsbranche. In deze editie is onderzocht wat de kennis van de consumenten is over de nieuwe basisverzekering. De consument bleek weinig inzicht in de dekking te hebben.
Toch is kennis over een bepaalde verzekering voor de consument geen belangrijk criterium om een bepaalde verzekering wel of niet af te sluiten. De consument weet echter wél welke risico’s hij loopt, hoewel hij het risico niet goed kan inschatten, en welke daarvan hij wil dekken. De verzekeraar die daaraan met een bepaald product het dichtstbij komt, en zekerheid biedt, kan rekenen op zijn vertrouwen.Voor het gehele onderzoek, zie hier .
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid