Overslaan en naar de inhoud gaan

Verbond van Verzekeraars: Consument wil zekerheid

De Nederlandse consument wil zekerheid en heeft daar best wat voor over. Met name in het spitsuur van het leven (zo tussen de 35 en 54…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers peilen hierin de mening van de consument over verschillende verzekeringsonderwerpen.

related partner content for mobile comes here

Consumenten willen dus zekerheid, tevens blijkt dat bij verzekeringen de kwaliteit van het product een rol speelt in de mate van vertrouwen: hoe meer verzekeringsproducten aansluiten bij de wens van de klant, des te groter is het vertrouwen in de verzekeringsbranche. Leveren van goede producten en zekerheid leiden dus tot vertrouwen in en een goed imago van verzekeraars. Twee derde van de consumenten heeft een positief gevoel over verzekeraars. Dit is in vergelijking met vorig jaar niet veranderd.

In eerdere edities van de Consumentenmonitor is geconstateerd dat de consument weinig kennis heeft van verzekeringen, maar dat dit feit weinig invloed heeft op het vertrouwen in de verzekeringsbranche. In deze editie is onderzocht wat de kennis van de consumenten is over de nieuwe basisverzekering. De consument bleek weinig inzicht in de dekking te hebben.

Toch is kennis over een bepaalde verzekering voor de consument geen belangrijk criterium om een bepaalde verzekering wel of niet af te sluiten. De consument weet echter wél welke risico’s hij loopt, hoewel hij het risico niet goed kan inschatten, en welke daarvan hij wil dekken. De verzekeraar die daaraan met een bepaald product het dichtstbij komt, en zekerheid biedt, kan rekenen op zijn vertrouwen.Voor het gehele onderzoek, zie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in