Van Dobben uit supermarkt
Royaan is merkeigenaar van Van Dobben, Ad van Geloven van Mora. Royaan is ook eigenaar van het merk Kwekkeboom.
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) geeft alleen toestemming voor de fusie als het nieuw ontstane bedrijf afstand doet van Van Dobben als retailmerk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVolgens de NMa zou de combinatie van Royaan en Ad van Geloven een te sterke marktpositie krijgen op het gebied van kroketten en bitterballen. En dat zou nadelige gevolgen kunnen hebben voor prijs en kwaliteit. ‘Dankzij de gestelde voorwaarden blijft er iets te kiezen in het diepvriesvak van de supermarkt’, aldus de NMa.
De merknaam Van Dobben moet in licentie worden gegeven aan een concurrent, die vervolgens zes jaar de tijd krijgt om een merkwijziging door te voeren. In de snackbar blijft Van Dobben gewoon verkrijgbaar.
De 2 bedrijven gaan nu onderzoeken of de fusie onder de door de NMa gestelde voorwaarden door kan gaan. Volgens de twee fabrikanten maakt de verkoop van Van Dobben aan snackbars, cateraars en horeca het leeuwendeel van de totale productie en omzet uit.
De kroketten van Van Dobben hadden recent een nieuw packaging design gekregen, speciaal voor de supermarkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid