Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Dobben uit supermarkt

De kroketten van Van Dobben verdwijnen uit de supermarkt, als gevolg van het samengaan van fabrikanten Royaan en Ad van Geloven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Royaan is merkeigenaar van Van Dobben, Ad van Geloven van Mora. Royaan is ook eigenaar van het merk Kwekkeboom.

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) geeft alleen toestemming voor de fusie als het nieuw ontstane bedrijf afstand doet van Van Dobben als retailmerk.

Volgens de NMa zou de combinatie van Royaan en Ad van Geloven een te sterke marktpositie krijgen op het gebied van kroketten en bitterballen. En dat zou nadelige gevolgen kunnen hebben voor prijs en kwaliteit. ‘Dankzij de gestelde voorwaarden blijft er iets te kiezen in het diepvriesvak van de supermarkt’, aldus de NMa.

De merknaam Van Dobben moet in licentie worden gegeven aan een concurrent, die vervolgens zes jaar de tijd krijgt om een merkwijziging door te voeren. In de snackbar blijft Van Dobben gewoon verkrijgbaar.

De 2 bedrijven gaan nu onderzoeken of de fusie onder de door de NMa gestelde voorwaarden door kan gaan. Volgens de twee fabrikanten maakt de verkoop van Van Dobben aan snackbars, cateraars en horeca het leeuwendeel van de totale productie en omzet uit.

De kroketten van Van Dobben hadden recent een nieuw packaging design gekregen, speciaal voor de supermarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in