Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wil Mora verkopen

Het zong al langer rond, maar vandaag heeft Unilever het dan echt laten weten: het concern wil af van zijn Nederlandse en Belgische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zong al langer rond, maar vandaag heeft Unilever het dan echt laten weten: het concern wil af van zijn Nederlandse en Belgische snackonderdeel .

related partner content for mobile comes here

Er wordt naar een koper gezocht, meldt het bedrijf.
Ook werd vandaag bekend gemaakt dat er een studie wordt verricht naar de toekomst van de hele diepvriesdivisie.

Zo'n studie is doorgaans een voorbode van een snelle verkoop.

Het is niet vreemd dat Unilever af wil van Mora, dat in 1995 werd gekocht van Marcel Mourmans uit Maastricht. Unilever focust erg op vitaliteit en gezondheid en de kroketten van Mora passen daar natuurlijk steeds slechter in.

Het concern meldt zelf als reden dat Mora een sterk lokaal georiënteerde business is, waardoor Europese schaalvoordelen binnen Unilever slechts beperkt realiseerbaar zijn.

Daarnaast is er onvoldoende synergie met de overige activiteiten, vindt Unilever. Maar dat geldt voor een merk als Unox of Calvé ook.

Er staan Mora-fabrieken in Mol (Belgie) en Maastricht, maar ook de marketing- en verkoopactiviteiten van Mora binnen Unilever, gevestigd in Rotterdam en Mol, gaan mee. Mora telt ongeveer 600 medewerkers.

Vorige week zei Harry Brouwer van Unilever bij de , waar ook Mora een plek heeft gekregen (en dus een pijnlijke verhuizing van Den Bosch naar Rotterdam moest ondergaan), nog:

'We zijn nu een bedrijf dat dankzij zijn schaalgrootte tot meer in staat is dan voorheen. Ook slaan we in onze nieuwe behuizing een dagelijkse brug naar de Nederlandse consumenten die elke dag vijf miljoen van onze producten kopen en naar onze handelspartners, met wie wij intensief willen samenwerken. De Brug staat synoniem voor vitaliteit en transparantie. Het is een waardig kantoor voor een bedrijf als Unilever Nederland, waar topmerken en talent zich verder kunnen ontwikkelen. Ik noem dit geen kantoor, maar een werkplaats voor merken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in