Overslaan en naar de inhoud gaan

Tommy Hilfiger komt met kleding voor gehandicapte kinderen

Het gaat om een aangepaste kleding uit de standaard kindercollectie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het idee komt van moeder en mode-ontwerper Cindy Scheier (ze werkte voor onder andere Saks Fifth Avenue en Bloomingdale’s) wiens zoon een spierziekte heeft.

related partner content for mobile comes here

De jongen wilde graag een spijkerbroek dragen zoals de andere kinderen uit zijn klas, maar een broek met een rits en knoop is te lastig voor hem.

Kleding geschikt voor gehandicapten is vaak vooral functioneel en niet zo modieus. Ze zag in de huidige kinderkleding weinig keuze, dus paste ze de kleding zelf aan.

Scheier begon in 2013 de non-profit Runway Dreams en kwam in contact te komen met andere ouders van kinderen met een handicap en bracht in kaart wat voor soort kleding ze graag voor hun kinderen zagen.

Vooral kleding met ritsen, knopen en truien die je over je hoofd moet aandoen zijn lastig voor deze kinderen. Scheier paste daarom kinderkleding van bijvoorbeeld  Target, Kohl’s  en Walmart aan zodat de kinderen zichzelf kunnen aankleden.

Ze wilde graag een partner en kwam bij Tommy Hilfiger terecht.

Volgens Scheier is Hilfiger dat de hele familie bedient, maar ook oog hebben voor iets goed doen voor de wereld.

Drie wijzigingen

Hilfiger voerde drie wijzingen in de kleding door.

Geen knopen en ritsen meer maar een magnetische sluiting, broekspijpen, mouwen en ceinturen kunnen worden aangepast voor bijvoorbeeld meer zitcomfort.

En de kleding hoeft niet over het hoofd te worden aangetrokken, maar de naden zijn zo aangepast dat een trui bijvoorbeeld als een soort schort kan worden aangetrokken.

De kleding die Hilfiger aanpast komt gewoon uit de kinderkledingcollectie.

Scheier hoopt dat meer merken zullen volgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in