Toekomst warenhuis redelijk positief
Het onderzoek gaat in op het winkelgedrag, consumentenwaardering, imago en de marktpositie van het warenhuis.
Twee jaar geleden deed IN Retail voor het eerst onderzoek naar consumentengedrag in warenhuizen. Eén van de belangrijkste conclusies ten opzichte van 2006 is dat men er minder frequent komt, maar wel meer besteedt.
De marktpositie is verbeterd, maar kan worden versterkt door in te zetten op winkelbeleving, exclusiviteit, betere bewegwijzering en een grote mate van klantenservice, aldus het trendbureau. Winkelen in het warenhuis wordt nog steeds met een ruime voldoende beoordeeld.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMede op basis van de uitkomsten van het onderzoek ziet de toekomst er redelijk positief uit voor het warenhuis in Nederland. Namen als V&D, Hema en De Bijenkorf zijn diep geworteld in het Nederlandse winkellandschap en moeilijk weg te denken.
Consumenten waarderen deze formules. Het belang van het modische segment en het horecagedeelte neemt de komende jaren toe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid