Overslaan en naar de inhoud gaan

Toekomst warenhuis redelijk positief

Warenhuisbezoek maakt bij het merendeel van de consumenten geen ‘standaard onderdeel’ meer uit van een winkeltrip. Maar toch wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek gaat in op het winkelgedrag, consumentenwaardering, imago en de marktpositie van het warenhuis.
Twee jaar geleden deed IN Retail voor het eerst onderzoek naar consumentengedrag in warenhuizen. Eén van de belangrijkste conclusies ten opzichte van 2006 is dat men er minder frequent komt, maar wel meer besteedt.

related partner content for mobile comes here

De marktpositie is verbeterd, maar kan worden versterkt door in te zetten op winkelbeleving, exclusiviteit, betere bewegwijzering en een grote mate van klantenservice, aldus het trendbureau. Winkelen in het warenhuis wordt nog steeds met een ruime voldoende beoordeeld.

Mede op basis van de uitkomsten van het onderzoek ziet de toekomst er redelijk positief uit voor het warenhuis in Nederland. Namen als V&D, Hema en De Bijenkorf zijn diep geworteld in het Nederlandse winkellandschap en moeilijk weg te denken.

Consumenten waarderen deze formules. Het belang van het modische segment en het horecagedeelte neemt de komende jaren toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in