‘The truth about Amsterdam’ wint Citymarketing Innovatie Award 2010
Het initiatief ‘The Truth about Amsterdam’ won de prijs omdat de jury vond dat “een Amerikaanse ‘aanval’ op het imago van Holland en Amsterdam op een slimme, verrassende en succesvolle manier werd omgezet in wereldwijde gratis publiciteit en versterking van de saamhorigheid binnen de stad.” Daarnaast won 5X5X5 uit Venlo de Stimulerings Award vanwege “de originele manier waarop inwoners ‘user generated content’ genereren.” De jury vindt dat dit particuliere initiatief ondersteuning verdient.
Voor de Innovatie Award waren drie organisaties genomineerd: Marketing Groningen met het project Spot op Groningen, een totaalcampagne waarbij mensen vanuit hun eigen huis TV commercials kunnen maken voor Groningen, Marketing Drenthe met Proefwonen in Drenthe: ‘sampling’ maar dan als gebiedsmarketing instrument en de uiteindelijke winnaar het ATCB met het project ‘The Truth about Amsterdam’.
Juryleden zijn onder meer Loek Hermans (MKB Nederland), trendwatcher Adjiedj Bakas, Marcel Schonenberg (Beurs van Berlage) en juryvoorzitter Ivo Opstelten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe eerste landelijke Citymarketing Innovatiedag vond dit jaar plaats in Utrecht en werd bezocht door ruim 350 deelnemers. Vanwege het grote aantal deelnemers is besloten om ook in 2011 een Citymarketing Innovatiedag te organiseren. Daarnaast reikt het Netwerk Citymarketing op het Nationaal Congres Citymarketing & Evenementen in juni prijzen uit voor de beste Citymarketing stad van Nederland en organiseert ze op 1 juli een kennismeeting over de rol die de start van de Tour de France speelt bij de citymarketing van Rotterdam: bewust beleid of een losse flodder?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid