Overslaan en naar de inhoud gaan

‘The truth about Amsterdam’ wint Citymarketing Innovatie Award 2010

De campagne ‘The truth about Amsterdam’ van het Amsterdam Toerisme en Congres Bureau (ATCB) heeft de Citymarketing Innovatie Award 2010…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het initiatief won de prijs omdat de jury vond dat “een Amerikaanse ‘aanval’ op het imago van Holland en Amsterdam op een slimme, verrassende en succesvolle manier werd omgezet in wereldwijde gratis publiciteit en versterking van de saamhorigheid binnen de stad.” Daarnaast won 5X5X5 uit Venlo de Stimulerings Award vanwege “de originele manier waarop inwoners ‘user generated content’ genereren.” De jury vindt dat dit particuliere initiatief ondersteuning verdient.

related partner content for mobile comes here

Voor de Innovatie Award waren drie organisaties genomineerd: Marketing Groningen met het project Spot op Groningen, een totaalcampagne waarbij mensen vanuit hun eigen huis TV commercials kunnen maken voor Groningen, Marketing Drenthe met Proefwonen in Drenthe: ‘sampling’ maar dan als gebiedsmarketing instrument en de uiteindelijke winnaar het ATCB met het project ‘The Truth about Amsterdam’.
Juryleden zijn onder meer Loek Hermans (MKB Nederland), trendwatcher Adjiedj Bakas, Marcel Schonenberg (Beurs van Berlage) en juryvoorzitter Ivo Opstelten.

De eerste landelijke Citymarketing Innovatiedag vond dit jaar plaats in Utrecht en werd bezocht door ruim 350 deelnemers. Vanwege het grote aantal deelnemers is besloten om ook in 2011 een Citymarketing Innovatiedag te organiseren. Daarnaast reikt het op het Nationaal Congres Citymarketing & Evenementen in juni prijzen uit voor de beste Citymarketing stad van Nederland en organiseert ze op 1 juli een kennismeeting over de rol die de start van de Tour de France speelt bij de citymarketing van Rotterdam: bewust beleid of een losse flodder?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in