The Sun verliest van Daily Mail


Aldus de National Readership Survey's PADD report 2012. De Daily Mail werd van januari tot en met december door 20 miljoen mensen per maand gelezen, zowel off- als online. The Sun werd door 17,4 miljoen mensen gelezen.
Het is de eerste keer dat dit gebeurt bij de grootste krant van Engeland. The Sun heeft 15,213,000 printlezers per maand. De Daily Mail heeft 13,951,000 printlezers per maand.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls reden wordt genoemd de sterke groei van de website van de Daily Mail, en een verlies aan printlezers bij The Sun.
De uitgever van The Sun, News International, ziet daarnaast ook het aantal lezers van The Times (achter een betaalmuur, dus artikelen worden minder snel gedeeld via social media) afnemen. De 228 jaar oude krant wordt op dit moment door 5,5 miljoen mensen gelezen, zowel on- als offline.
Dat is het laagste cijfer van alle nationale nieuwsmerken in Groot-Britannië. The Guardian telt 12 miljoen lezers, The Daily Telegraph bijna 12 miljoen, The Independent 6,3 miljoen, en London’s Evening Standard 5,8 miljoen.
Bron: Brandrepublic
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid