Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 78% marketeers niet voorbereid op mobile design

Eind 2013 wordt de helft van alle commerciële e-mail geopend op mobile devices. Slechts 22 procent van de bedrijven is hierop voorbereid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een recent rapport van Knotice forecasts komt naar voren dat tegen het eind van dit jaar de helft van alle commerciële e-mails geopend wordt op een mobile device. concludeerde echter in een informele enquête onder 65 marketeers dat er slechts 14 hun e-mail goed hadden ontworpen en gecodeerd. Voor de test: 'Kan ik elk woord lezen en op elke link klikken zonder de lay-out aan te passen', faalde dus ruim driekwart van de marketeers.

related partner content for mobile comes here

Hoe belangrijk is het dat e-mails goed te lezen zijn op mobile devices?

Uit onderzoek blijkt dat consumenten een e-mail die ze eenmaal geopend hebben, niet snel op een ander device nogmaals openen. Kortom: je hebt maar een kans om de consument te bereiken met je e-mail. Als deze niet goed te lezen is, haken consumenten af.

Optie voor marketeers is het (laten) maken van een responsive design. Bij een responsive design past de content zich aan qua lay out aan het apparaat waarop de content wordt bekeken. Een andere optie is schaalbaar design. Het is belangrijk om te testen wat goed werkt.

Op dit moment wordt er nog het meest doorgeklikt op pc en laptop in vergelijking met smartphones en tablets. Dit kan echter beginnen te veranderen als marketeers starten met het verzenden van mobile-vriendelijke e-mails.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in