T-Mobile wil zwarte wielerlijst sponsoren
De marketingpagina's van Amerikaanse bladen, vandaag ook Wall Street Journal zien het kaartenhuis ineen storten.
het begon met die beeldende uitspraak van hoofdredacteur Nikolaus Brender van de Duitse publieke zender ZDF: "We hebben een televisiecontract afgesloten voor een sportevenement en niet voor een farmaceutische tentoonstelling."
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaZonder Tour de France dagelijks uitgebreid op tv houdt het op met de budgetten van jaarlijks 10 miljoen euro voor de grote wielerploegen. Een van de sterkste marketingcomplexen blijkt ineens een kaartenhuis te zijn.
Phonak, de hoofdsponsor van Landis' team, besloot al om een stapje terug te doen ten faveure van iShares, onderdeel van Barclays Bank in Engeland. Die wacht de onderzoeken af die wellicht zelfs drie tot zes maanden gaan duren om aan te kunnen tonen dat de hormoonklieren van de tourwinnaar soms overuren draaien.
Dus zijn het de sponsors die nu om het hardst roepen dat ze de sport schoon willen maken. Dat doen ze door renners die gebruiken te ontslaan. Dat is de enige manier om de zaak te redden zegt Dave Chauner, directeur van Pro Cycling Tour LLC, een Amerikaanse organisator van wielerwedstrijden.
Het verst gaat T-Mobile. Die overweegt een 'zwarte lijst' van renners, ploegleiders, trainers en artsen die zijn veroordeeld wegens dopinggebruik. Aardig idee voor een website, toch?
Maar wordt de soep zo heet gegeten als die nu wordt opgediend? Of geldt ook hier gewoon (nou ja...): "Ieder deed een plas en alles bleef zoals het was"?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid