Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile wil zwarte wielerlijst sponsoren

Het complex sport-tv-marketing dat we de laatste decennia steeds gewoner zijn gaan vinden, staat met wielrennen op instorten. In ieder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketingpagina's van Amerikaanse bladen, vandaag ook zien het kaartenhuis ineen storten.

related partner content for mobile comes here

het begon met die van hoofdredacteur Nikolaus Brender van de Duitse publieke zender ZDF: "We hebben een televisiecontract afgesloten voor een sportevenement en niet voor een farmaceutische tentoonstelling."

Zonder Tour de France dagelijks uitgebreid op tv houdt het op met de budgetten van jaarlijks 10 miljoen euro voor de grote wielerploegen. Een van de sterkste marketingcomplexen blijkt ineens een kaartenhuis te zijn.

Phonak, de hoofdsponsor van Landis' team, besloot al om een stapje terug te doen ten faveure van iShares, onderdeel van Barclays Bank in Engeland. Die wacht de onderzoeken af die wellicht zelfs drie tot zes maanden gaan duren om aan te kunnen tonen dat de hormoonklieren van de tourwinnaar soms overuren draaien.

Dus zijn het de sponsors die nu om het hardst roepen dat ze de sport schoon willen maken. Dat doen ze door renners die gebruiken te ontslaan. Dat is de enige manier om de zaak te redden zegt Dave Chauner, directeur van , een Amerikaanse organisator van wielerwedstrijden.

Het verst gaat T-Mobile. Die overweegt een 'zwarte lijst' van renners, ploegleiders, trainers en artsen die zijn veroordeeld wegens dopinggebruik. Aardig idee voor een website, toch?

Maar wordt de soep zo heet gegeten als die nu wordt opgediend? Of geldt ook hier gewoon (nou ja...): "Ieder deed een plas en alles bleef zoals het was"?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in