“Sites Palm, Bacardi en Flügel stimuleren drankgebruik
De Radboud Universiteit Nijmegen onderzocht de sites in opdracht van Stap (Stichting Alcoholpreventie). Na het bezoek van deze websites zeggen jongeren van 12 tot en met 17 jaar deze drankjes te willen uitproberen, melden de onderzoekers. Sites met een fotogalerie, spelletjes, top 40-muziek en populair taalgebruik blijken het meest aantrekkelijk. De websites van Palmbier, Bacardi (sterke drank), Bacardi Breezer en Flügel bevatten volgens de onderzoekers deze kenmerken.
In het onderzoek was bedoeld om na te gaan welke invloed sites met alcoholreclame hebben op de opvattingen over alcohol en op de intenties om alcohol te gebruiken. Een ander doel was om op basis van wetenschappelijk onderzoek vast te stellen wat de kenmerken zijn van websites die jongeren aantrekkelijk vinden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn het onderzoek zijn 327 schoolgaande jongeren van 12 tot en met 17 jaar ondervraagd.
Op grond het onderzoek van de Radboud Universiteit pleit Stap voor een verbod op internetreclame die een of meer kenmerken bevat die jongeren nadrukkelijk aanspreken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid