Self-service check in bij KLM
KLM biedt passagiers nu incheckdiensten via internet of de selfservice incheckapparaten op de luchthaven. Passagiers met een elektronisch ticket kunnen vanaf 30 uur voor vertrek via internet inchecken, een stoelkeuze maken en hun instapkaart afdrukken.
Passagiers die niet via internet hebben ingecheckt of met een papieren ticket reizen kunnen op de luchthaven alsnog inchecken via de selfservice incheckapparaten.
Een reiziger met alleen handbagage kan na inchecken direct doorlopen naar de gate. Passagiers met ruimbagage moeten die afgeven bij de speciale bagage-afgiftepunten voor ze naar de gate gaan. Bij het afgiftepunt worden in korte tijd reisdocumenten gecontroleerd en de bagage ingenomen.
De bouw van de bagage-afgiftepunten is gerealiseerd door Amsterdam Airport Schiphol. Een verdubbeling van de capaciteit wordt gerealiseerd in april 2004. KLM en Amsterdam Airport Schiphol investeren gezamenlijk aan de uitbreiding van de selfservice capaciteit.
KLM speelt hiermee in op de groeiende behoefte van passagiers naar meer efficiëntie en controle over het reisproces. Met deze services behoren lange incheck wachttijden op de luchthaven tot het verleden. Omdat zowel e-ticket als instapkaart elektronisch zijn opgeslagen kunnen deze niet meer worden verloren of gestolen maar kunnen altijd opnieuw worden opgeroepen door de passagier zelf of de reisagent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid