Sanoma Uitgevers koopt woonwebsites
Met de acquisities wil Sanoma’s online cluster Wonen zijn online positie verder versterken. Eerder werden al twee nieuwe sites gelanceerd: Woonklussen en Allewoonwinkels. Ook de komende maanden staan er volgens online uitgever Wonen Johan Keurentjes nieuwe lanceringen op stapel.
De twee nu aangekochte sites zijn gericht op consumenten die iets aan hun huis of tuin willen veranderen. Op Woonwebsite vindt de bezoeker een overzicht van alle sites op woongebied. En hij kan er een ‘klussenmakelaar’ inschakelen. Leadz is een veilingsite waarop vraag en aanbod van woonklussen samenkomen. Consumenten kunnen er opdrachten plaatsen en bedrijven kunnen daarop bieden. Bij woonwebsite.nl werken acht mensen, bij leadz.nl twee.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Volgens Keurentjes is het de bedoeling dat de functionalitei-ten van al die verschillende woonsites volgend jaar worden samengebracht in twee of drie hoofdmerken. ‘Maar daarmee sluit ik niet dat we ook de afzonderlijke merknamen, als nichemerken, blijven voeren.’ Sanoma richt zich op woongebied met name op de domeinen ‘verbouwen’ en ‘opnieuw inrichten’. Ten behoeve van dit laatste domein bouwt men nu een portal.
Woonwebsite.nl genereert volgens Keurentjes 400.000 a 500.000 unieke bezoekers per maand.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid