Overslaan en naar de inhoud gaan

De babyboomer bestaat niet meer

Het is hoog tijd dat de generatie die tussen 1946 en 1964 geboren is van een nieuw, specifieker label wordt voorzien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vergeet ‘babyboomers’. Die term is helemaal niet handig voor marketeers, want hij verklaart niets van wat deze groep consumenten zo uniek maakt. Laten we het voortaan liever hebben over 'anadiggies'.

related partner content for mobile comes here

Dat etiket geeft aan dat het om een generatie gaat die groot is geworden in een analoge wereld en nu moet zien te overleven in het digitale tijdperk. Anadiggies leven in een wankel evenwicht: ze moeten zich staande zien te houden te midden van technologische ontwikkelingen die hen soms dreigen te overweldigen. Tegelijkertijd willen ze niet als ouderwetse idioten worden beschouwd die het moderne leven niet meer kunnen bijbenen.

Daarom is 'nostalgie met mate' dé manier om deze groep aan te spreken. Denk aan het geluid van een piepende modem. Denk aan het gevoel van geperforeerd printerpapier dat je zelf afscheurt. Zulke oude vertrouwde dingen bieden een rustpunt in de onvermijdelijk snel veranderende wereld.

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in