De babyboomer bestaat niet meer
Vergeet ‘babyboomers’. Die term is helemaal niet handig voor marketeers, want hij verklaart niets van wat deze groep consumenten zo uniek maakt. Laten we het voortaan liever hebben over 'anadiggies'.
Dat etiket geeft aan dat het om een generatie gaat die groot is geworden in een analoge wereld en nu moet zien te overleven in het digitale tijdperk. Anadiggies leven in een wankel evenwicht: ze moeten zich staande zien te houden te midden van technologische ontwikkelingen die hen soms dreigen te overweldigen. Tegelijkertijd willen ze niet als ouderwetse idioten worden beschouwd die het moderne leven niet meer kunnen bijbenen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDaarom is 'nostalgie met mate' dé manier om deze groep aan te spreken. Denk aan het geluid van een piepende modem. Denk aan het gevoel van geperforeerd printerpapier dat je zelf afscheurt. Zulke oude vertrouwde dingen bieden een rustpunt in de onvermijdelijk snel veranderende wereld.
Bron: Advertising Age
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid