Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN: Sluit je af

Mijn ergernis over KPN en andere logge organisaties heb ik al eerder niet onder stoelen of banken gestoken. Ik weet dat er verbeteringen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anno 2008 kan ik me niet voorstellen dat bedrijven die zich zo anno 1972 gedragen nog bestaansrecht hebben.

related partner content for mobile comes here

Waar heb ik het concreet over? Met name over het behandelen van klachten danwel het opzeggen van je abonnement. Ik denk dat we het mogen samenvatten als het omgaan met slecht nieuws. Want zo zien deze bedrijven dat. Waar moderne bedrijven een klacht of opzegging als een kans zien (beide kunnen je helpen je dienstverlening te verbeteren), kruipen deze voor-oorlogse organisaties diep in hun schulp.

Hoe uit zich dit? In (via 4 clicks) weggestopte (ja, u leest het goed: een e-mail formulier; wil je een vraag stellen of een klacht melden?) op de website en verstopte mogelijkheden om je abonnement op te zeggen. Lange wachttijden bij de helpdesk (ik dacht dat die na de UPC case in de 90'er jaren nu zo onderhand wel weggewerkt waren), weken- of maandenlange trajecten om iets te regelen. Abonnementen die na opzegging nog rustig een jaar doorlopen (zoals bij mij het geval was).

Als de toplaag niet heel snel vervangen wordt, wordt KPN na ABN AMRO denk ik het volgende Nederlandse bedrijf dat zichzelf ten gronde richt. En dat meen ik serieus. Eerlijk gezegd ben ik er in beide gevallen niet rouwig om. Afgestraft door de moderne markt. Weg met de ergernis. Log is al heel lang uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in