Overslaan en naar de inhoud gaan

'Ruim een derde reclamebudgetten is verspilling'

Van alle advertentiebudgetten wordt 37,3 procent verspild aan de inzet van verkeerde middelen. Dat staat in het boek ‘What Sticks: Why…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het boek is van Kaplan Publishing en wordt volgende maand uitgebracht. Het is het resultaat van vijf jaar research van campagnes van 36 grote adverteerders (zoals Procter & Gamble, Johnson & Johnson, Unilever, Kraft Foods en McDonald's) in de Verenigde Staten. Het boek is geschreven door Rex Briggs, een onderzoeker van de firma Marketing Evolution, en Greg Stuart, ceo van het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau.
In het boek krijgen niet de reclamebureaus maar vooral de marketeers de ‘schuld’ van de verspilling van advertentiebudgetten. De twee schrijvers concluderen ook dat marketeers nauwelijks het succes van een campagne kunnen definiëren.

related partner content for mobile comes here

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in