Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamefolders onbemind maar grif gelezen

Ondanks het slechte imago van ongevraagd drukwerk zijn Nederlanders met hun koopmansgeest intensieve gebruikers van ongeadresseerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Circa 64 procent bekijkt het ongevraagde drukwerk nog op dezelfde dag en rond de 40 procent leest het zelfs ‘met enige gretigheid’ direct nadat het materiaal in de bus is gevallen, zo bericht Algemeen Dagblad. De gegevens zijn afkomstig uit een enquête van Veldkamp Marktonderzoek. 87 procent van de ondervraagden meent dat er veel geld kan worden bespaard door de aanbiedingen uit de folders te bestuderen. De respondenten besteden verder gemiddeld een half uur per week aan het lezen van het reclamemateriaal. Populairste folders zijn die van Novalux (76 pct), Kruidvat (74 pct), Blokker (71 pct) en Karwei (67 pct). Het minst in trek bleken de folders van Hyundai (2 pct), Spaarbeleg (9 pct) en de Bankgiro-loterij (10 pct).

related partner content for mobile comes here

In het seizoen 1999/2000 vielen er bij de Nederlandse gezinnen gemiddeld 27 reclamefolders op de deurmat. Dat is 75 procent meer dan tien jaar terug. In totaal werden er het afgelopen jaar een recordaantal van 9 miljard stuks brochures verstuurd, waarbij de omzet wordt geschat op 1,25 miljard gulden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in