Overslaan en naar de inhoud gaan

Publieke omroep bespaart flink op reclamekosten

De niet-ledengebonden omroeporganisaties, zoals de Publieke Omroep, NOS Radio en Televisie en de NPS, vallen voortaan onder het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De RVD is ‘grootverbruiker’ van advertentieruimte en betaalt daarom voordelige tarieven, aldus publieke omroepblad De Spreekbuis. De dienst staat toe dat de organisaties onder het mediacontract vallen, omdat zij een wettelijke taak verrichten. Dat is ook de reden dat de ledenomroepen niet onder het contract vallen. Het mediacontract is er voor instanties die hun budget rechtstreeks van het ministerie ontvangen, zoals zorginstellingen, politie en onderwijsinstellingen. Sinds de fiscalisering is dit ook voor de publieke omroep het geval.

related partner content for mobile comes here

De publieke omroep wordt niet meer rechtstreeks betaald door de kijker, via het kijk- en luistergeld, maar door de overheid, uit de mediabegroting van het ministerie van OC&W. De afdeling Communicatie van de Publieke Omroep diende daarom bij de RVD het verzoek in om gebruik te mogen maken van het mediacontract. Het contract is op twee punten gunstig. De tarieven voor de advertentieruimte zijn niet alleen lager, ook de bureaukorting zal fors lager uitvallen. Over nieuwe tarieven moet nog met bureaus worden onderhandeld, maar het percentage zal fors dalen (Radio.nl).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in