Unilever zet merken te koop


Onder de merken die het was- en voedingsmiddelenconcern wil verkopen, vallen onder meer de tandpasta's van Mentadent, Pepsodent en Close-Up. Volgens de Britse zakenkrant Money Telegraph maakt de verkoop onderdeel uit van Unilevers strategie om zich op vierhonderd sterke merken te concentreren. Deze leidende merken zijn momenteel goed voor 90 procent van de omzet van het Brits-Nederlandse concern. Daarnaast produceert Unilever nog 350 merken, die de overige 10 procent van de omzet binnenhalen.
Unilever-topman N. FitzGerarld kondigde eerder dit jaar aan van dit pakket minder verkopende merken af te willen. De merken worden verkocht, in andere onderdelen van Unilever geschoven of ze verdwijnen van de markt. Eind volgend jaar moeten de merken die Unilever als belangrijk heeft bestempeld, 95 procent van de concernomzet draaien. Onduidelijk is of Unilever op dit moment al gesprekken voert over de verkoop van de merken in persoonlijke verzorging. Het pakket producten zou jaarlijks een omzet van 450 miljoen dollar maken (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid