Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever zet merken te koop

Unilever zet een groep producten voor persoonlijke verzorging ter waarde van 300 miljoen dollar in de etalage.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de merken die het was- en voedingsmiddelenconcern wil verkopen, vallen onder meer de tandpasta's van Mentadent, Pepsodent en Close-Up. Volgens de Britse zakenkrant Money Telegraph maakt de verkoop onderdeel uit van Unilevers strategie om zich op vierhonderd sterke merken te concentreren. Deze leidende merken zijn momenteel goed voor 90 procent van de omzet van het Brits-Nederlandse concern. Daarnaast produceert Unilever nog 350 merken, die de overige 10 procent van de omzet binnenhalen.

related partner content for mobile comes here

Unilever-topman N. FitzGerarld kondigde eerder dit jaar aan van dit pakket minder verkopende merken af te willen. De merken worden verkocht, in andere onderdelen van Unilever geschoven of ze verdwijnen van de markt. Eind volgend jaar moeten de merken die Unilever als belangrijk heeft bestempeld, 95 procent van de concernomzet draaien. Onduidelijk is of Unilever op dit moment al gesprekken voert over de verkoop van de merken in persoonlijke verzorging. Het pakket producten zou jaarlijks een omzet van 450 miljoen dollar maken (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in