Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble stoot Unilever van de troon als effectiefste adverteerder

Heineken stoomt de top tien in de Warc-lijst binnen en eindigt op de vierde plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Uit de , de ranglijst van de beste marketingcampagnes en -bedrijven gemeten in effectiviteit en strategie, blijkt dat P&G de meest was met negen campagnes in de top 100. Warc kijkt voor het samenstellen van de ranglijst naar ruim 2.000 winnaars in 79 diverse competities wereldwijd. 

related partner content for mobile comes here

Twee van de negen campagnes waren , gemaakt door Leo Burnett en Smellcome to manhood van Old Spice door Wieden+Kennedy. De eerste campagne staat op de tweede plaats van effectiefste campagne in de lijst.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Unilever staat nu op de tweede plaats met drie campagnes in de top 100.

De Warc-onderzoekers melden dat beide concerns met bezuinigingen in de weer zijn en de beweging naar digital maken, maar het resultaat laat zien dat dit een negatieve uitwerking heeft op de prestatie van Unilever als effectieve adverteerder.

Heineken komt nieuw binnen in de top tien

Nederlands biermerk Heineken staat dit jaar voor het eerst in de top tien.

De brand director van Heineken, David Lette zegt dat Heineken sinds 2012 dubbele groeicijfers in Groot-Brittannië liet zien en dat de marketingfocus op ‘premium credentials’ werkt. Hij noemt 2015 een goed jaar voor het merk, met de sponsoring van de Rugby Wereldcup, en langetermijnsamenwerking met de James Bond-franchise.

Tata Group is een van de sterkste stijgers, in 2014 stond het Indiaase bedrijf op de 32ste plaats en nu op nummer negen.

Topcampagnes

De beste marketingcampagne van afgelopen jaar was het Australische , voor de opticienketen door Saatchi & Saatchi en OMD.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De campagne zorgde voor een groei in oogtesten van 22,6 procent, de verkoop steeg met 22,4 procent.

Qua landen staan de Verenigde Staten op de eerste plaats, Groot-Brittannië op nummer twee en India op de derde plaats.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in