Overslaan en naar de inhoud gaan

Pfizer moet stoppen met 'bewezen betrouwbaar'

Fabrikant Pfizer van het erectiemiddel Viagra wekt met de pay-off 'bewezen betrouwbaar' ten onrechte de indruk dat het middel veilig en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pfizer en concurrent Eli Lilly, die het erectiemiddel Cialis produceert, liggen al langere tijd overhoop over elkaars campagnes. Zo mag Eli Lilly na een eerdere klacht van Pfizer niet langer beweren dat zijn erectiepil 24 uur werkzaam is.

Pfizer besloot het hogerop te zoeken toen de kreet, die internationaal in campagnes wordt gebruikt, door de interne rechtspraak van de geneesmiddelensector werd verboden. De codecommissie vindt dat Pfizer de eigenschappen van Viagra overdrijft en houdt vast aan het oordeel dat de reclamekreet ontoelaatbaar is. Pfizer kan de zaak nu nog voorleggen aan het Commissie van beroep van de Stichting codecommissie Geneesmiddelenreclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in