Overslaan en naar de inhoud gaan

Persvoorlichten is simpel

Ik heb altijd geweigerd om persberichten of persuitnodigingen na te bellen. Bijhouden wie over welk onderwerp schrijft, doet wonderen. Iets…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook reageren op mediavragen is niet moeilijk. Specialisten van een bedrijf willen maar wat graag op een stokpaardje klimmen als er een journalist aan de lijn hangt. Lastige vragen bestaan eigenlijk niet. Er zijn wel vragen waarop een bedrijf niet wil of kan antwoorden. Dat zijn dus ook makkelijke vragen.

related partner content for mobile comes here

Toch kun je er goed geld mee verdienen (blijkt niet uit het beloningsonderzoek van Communicatie, maar als N=1 redenering is de stelling voor mij houdbaar). Journalisten delen mijn mening over mijn vak: niet moeilijk, mooi betaald. Maar vakgenoten dreigen me, wanneer ik over de lichtheid van ons bestaan spreek, altijd te excommuniceren :-). Mediaplannen; Q&A's; issueslijsten; scenarioplannen etcetera. We maken het soms heerlijk ingewikkeld. In variatie op Cruijf houd ik het maar op: persvoorlichten is simpel, simpel persvoorlichten is heel moeilijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in