(Onderzoek) Vrolijke TV-commercials 2x effectiever
Televisiecommercials die vrolijke emoties opwekken zijn twee keer effectiever dan commercials waarbij dit niet gebeurd. Zo blijkt uit…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het marktonderzoeksbureau onderzocht de relatie tussen emotie en de effectiviteit van televisiecommercials. Validators bekeek hiervoor de commercials van onder andere C1000, KPN en Nespresso.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In het onderzoek werden zes emoties onder 75 consumenten gemeten met een facial coding-opstelling, terwijl zij de commercials bekeken. Vervolgens werd er met online reeltesting (N=620) een reclameblok nagebootst, waarna de merkherinnering werd gemeten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de resultaten bleek een zeer hoge samenhang (0.9 correlatie) tussen emotie en merkoverdracht. De onderzoekers concluderen hieruit dat de afzenders van commercials met een hogere ‘happiness’ beter worden onthouden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid