Omzetgroei supermarkten door aanbiedingen


De omzet was 23,9 miljard euro, een stijging van 4,1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Toen kwam de omzet uit op 22,9 miljard euro, meldt GfK. De omzetgroei is volgens de onderzoeker vrijwel volledig toe te schrijven aan het feit dat mensen vaker naar de winkel gaan.
'Sinds maart worden er bijna 5 procent meer supermarktbezoeken afgelegd door de consument’, aldus GfK. En dat komt vooral doordat supermarkten meer stunten met aanbiedingen, in jargon promotiedruk genoemd. Volgens GfK ligt de promotiedruk nu op het hoogste niveau ooit, mede door de forse promotiecampagnes van AH en C1000.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor heel 2009 gaat GfK uit van een supermarktomzet van 31,1 miljard euro over 52 weken, een stijging van 3,5 procent ten opzichte van 2008.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid