Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetdaling Audax, focus meer op logistiek

Audax zag in 2013 de omzet met 34 miljoen euro dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar werd een omzet van ruim 251 miljoen euro gerealiseerd, tegen 285 miljoen in 2012. Het resultaat na belastingen bedroeg 3,6 miljoen euro negatief. De onderneming schrijft dit voornamelijk toe aan de eenmalige kosten voor reorganisaties en bijzondere waardeverminderingen. In 2013 werd het vermogen versterkt met 5 miljoen euro. De directie verwacht voor het lopende jaar een verbetering van het resultaat, gevolgd door een duurzame winst in 2015.

Logistiek
In 2013 heeft Audax haar strategie herzien. Het zwaartepunt komt steeds meer te liggen op logistiek. De recente overeenkomst met Aldipress (Sanoma) past daarin. Voortaan vallen de activiteiten van Aldipress onder Audax’ dochteronderneming Media Logistics. Daarnaast investeert Audax &;fors&; in automatisering en in haar machinepark. 

Retail
In het retailsegment richt Audax zich met onder meer de AKO-winkels op high traffic locaties, plaatsen waar veel consumenten langs komen en het aantal aankopen dus hoog is. Het contract met Schiphol voor de AKO-winkels werd met tien jaar verlengd. Met NS praat Audax over uitbreiding van AKO-winkels op stations.

Uitgeefactiviteiten
In de uitgeefactiviteiten richt Audax zich in Nederland volledig op de doelgroep vrouwen,  met print en nieuwe e-commerce initiatieven.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in