Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe huisstijl en pay-off voor BNR: 'Blijf scherp'

Samen met strateeg Arnout Visscher en bureau D8 zijn de merkwaarden en identiteit van BNR aangescherpt.
BNR
BNR

Na ruim 10 jaar heeft BNR een nieuwe huisstijl. Door de groei in podcasts en visuele radio, groeide de behoefte om de signatuur van BNR door te vertalen naar een nieuwe merkidentiteit. Marketingmanager Sharine de Rooij: 'Dit afgelopen voorjaar werd duidelijk dat de merkidentiteit en huisstijl tekort schoten. Wat je op je scherm zag bleef achter bij de ontwikkeling en dynamiek van BNR.' De microfoon en het BNR-geel waren het vertrekpunt voor de nieuwe huisstijl.  

related partner content for mobile comes here

Samen met strateeg Arnout Visscher is gewerkt aan de definitie van de merkwaarden. De pay-off ‘Blijf Scherp’ is het resultaat van dit traject. In samenwerking met strategisch creatief bureau D8 is de merkidentiteit en positionering verder aangescherpt. Graham Sturt, Creative Director D8: 'Het sprak voor zich dat we het karakteristieke BNR beeldmerk moesten omarmen. De nieuwe stijl laat verder veel ruimte en vrijheid voor expressie, maar zorgt ook een overtuigende en herkenbare signatuur.'

Zo heeft de gele microfoon een facelift gehad. Ook zijn onder andere de typografie en het kleurenpalet aangepast.

De dit jaar aangetrokken hoofdredacteur Marc Adriani zegt blij te zijn met de vernieuwing: 'Onze podcasts hebben nu een eigen smoel, de energie spat er vanaf. Ik kijk uit naar de komende periode waarbij ook de studio's een metamorfose ondergaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in