Overslaan en naar de inhoud gaan

Nascholing artsen mag in luxe hotel

Farmaceutische bedrijven die artsen in het weekeinde willen nascholen, kunnen dat evenement voortaan opluisteren met een diner, borrel,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dagblad Trouw meldt deze beslissing van de interne tuchtrechter van de geneesmiddelenbranche, de Codecommissie Geneesmiddelenreclame (CGR). De commissie verwierp een klacht van het farmaceutische bedrijf GlaxoSmithKline over concurrent Pfizer. Volgens Glaxo overtrad Pfizer de regels voor gastvrijheid bij nascholing van artsen. Het wetenschappelijk deel van de bijeenkomst stond in geen verhouding tot de tijd die er voor ‘vermaak’ was ingeruimd, vond Glaxo. Slapen en ontbijt niet meegerekend, omvatte het programma acht uur ontspanning tegenover vier uur nascholing. De regels schrijven voor dat de gastvrijheid ondergeschikt moet zijn aan het serieuze deel van nascholingen. Glaxo wilde van de CGR een uitspraak, omdat het bedrijf zelf de regels wel zegt na te leven en van artsen opmerkingen krijgt dat andere firma’s ‘veel leukere nascholingen’ aanbieden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in