Overslaan en naar de inhoud gaan

Verschuivingen op de dm-markt

Zoals elk jaar onderzocht Marketing Week de reputaties van directmarketingbureaus. Ondanks dalende marketingbudgetten gaven klanten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verschuivingen in de Direct Marketing Agencies Reputation Survey zijn dan ook eerder het gevolg van bedrijfsbeëindigingen, naamswijzigingen en fusies, dan van verbeterde bureauperformance. De kloof is deels verklaarbaar uit het groeiende aantal klanten dat direct samenwerkt met dm-leveranciers, gecombineerd met hogere bestedingen via gespecialiseerde direct response media-inkopers.

related partner content for mobile comes here

Bureaus van wie de reputatie verbeterde, zijn vooral de bureaus die de totale dm-supply chain goed managen en strategisch advies bieden, en niet op individuele campagnes focussen. Zoals OgilvyOne Worldwide London (bovenaan de overall ranglijst) en Proximity London (nummer 2). Want al zijn de bureaus in de top 20 van dit jaar sterker dm-gericht dan andere jaren, toch vindt 69% van de klanten expertise door verschillende disciplines heen belangrijk. Veel klanten gebruiken hun bureau dan ook voor ál hun activiteiten. Zo worden dm-bureaus ingeschakeld voor loyaliteitsprogramma’s (door 79% van de ondervraagde klanten), media-inkoop (67%), sales promotion (61%), customer relationship management en strategisch advies (elk 46%) en interactieve marketing (39%). De meerderheid van de klanten zegt dat hun dm-bureau het komende jaar een nog grotere rol gaat spelen. In het huidige, moeilijke klimaat luidt het devies dan ook: koester bestaande klanten.

Bron: marketing week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in