
De verschuivingen in de Direct Marketing Agencies Reputation Survey zijn dan ook eerder het gevolg van bedrijfsbeëindigingen, naamswijzigingen en fusies, dan van verbeterde bureauperformance. De kloof is deels verklaarbaar uit het groeiende aantal klanten dat direct samenwerkt met dm-leveranciers, gecombineerd met hogere bestedingen via gespecialiseerde direct response media-inkopers.
Bureaus van wie de reputatie verbeterde, zijn vooral de bureaus die de totale dm-supply chain goed managen en strategisch advies bieden, en niet op individuele campagnes focussen. Zoals OgilvyOne Worldwide London (bovenaan de overall ranglijst) en Proximity London (nummer 2). Want al zijn de bureaus in de top 20 van dit jaar sterker dm-gericht dan andere jaren, toch vindt 69% van de klanten expertise door verschillende disciplines heen belangrijk. Veel klanten gebruiken hun bureau dan ook voor ál hun activiteiten. Zo worden dm-bureaus ingeschakeld voor loyaliteitsprogramma’s (door 79% van de ondervraagde klanten), media-inkoop (67%), sales promotion (61%), customer relationship management en strategisch advies (elk 46%) en interactieve marketing (39%). De meerderheid van de klanten zegt dat hun dm-bureau het komende jaar een nog grotere rol gaat spelen. In het huidige, moeilijke klimaat luidt het devies dan ook: koester bestaande klanten.
Vacatures
Communicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Communicatieadviseur
SamergoMedewerker communicatie
ZMGroepBron: marketing week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid