Mislukken Spott.nl ligt aan gebruikersonvriendelijkheid
Te weinig Nederlands internetpubliek, een valse start; het zijn te makkelijke conclusies volgens DotWise. Het ligt aan de site zelf. Die ontbeert elke vorm van gebruiksvriendelijkheid en commercialiteit. De potentiële huizenkoper vindt er bijvoorbeeld ruim 800 woningen, maar komt niet aan de weet in welke gemeente die zich bevinden of wat de prijs is. Ook de antiekliefhebber moet op basis van een summiere beschrijving, vaak zonder beeldmateriaal, maar bieden op een artikel waarvan hij volstrekt niet kan nagaan in welke staat het verkeert.
Hoe kan het dat zulke gerenommeerde partijen, die met zoveel geld hebben geparticipeerd, er niet in geslaagd zijn een rendabele site op poten te zetten? Het antwoord is simpel, volgens DotWise: men is volledig voorbijgegaan aan de verwachtingen, wensen en eisen van de uiteindelijke gebruikers. Het debacle had kunnen worden voorkomen als de site in de conceptfase beter getest was.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid