Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: Europese online retailomzet stijgt tot 152 miljard euro in 2006

De Europese omzet van online retailing zal groeien tot 152 miljard euro in 2006, zegt Forrester. Gedurende de laatste zes maanden van 2000,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste zes maanden van 1999 was dat nog 20 procent. In Engeland en Duitsland werd al 40 en 39 procent van de consumenten online bereikt. Hoe langer mensen online zijn, deste meer ze kopen. Consumenten in hun eerste 12 maanden op het net spenderen gemiddeld 134 euro aan hun laatste aankoop. De groep die al 13 tot 24 maanden op het web zit, spendeert 150 euro; en online shoppers met meer dan 24 maanden ervaring zelfs 176 euro.

related partner content for mobile comes here

Forrester zegt dat Europa in drie groepen te verdelen is. Zwitserland, Duitsland, Engeland, en de Scandinavische landen zijn de voorhoede waar in 2006 al meer dan 8 procent van alle Europese online-retailaankopen plaatsvinden. Oostenrijk, Frankrijk, Ierland, Finland, en de Benelux zijn de middengroep. Ze nemen 4 tot 8 procent van de online-aankopen voor hun rekening. Achterblijvers zijn Portugal, Spanje Italie en Griekenland, die minder dan 4% of alle Europese online sales in 2006 hebben.Voor het onderzoek sprak Forrester met 50 Europese retailers over hun ervaringen met online retail in 2000 en hun voorspellingen voor 2001.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in