Forrester: Europese online retailomzet stijgt tot 152 miljard euro in 2006
In de eerste zes maanden van 1999 was dat nog 20 procent. In Engeland en Duitsland werd al 40 en 39 procent van de consumenten online bereikt. Hoe langer mensen online zijn, deste meer ze kopen. Consumenten in hun eerste 12 maanden op het net spenderen gemiddeld 134 euro aan hun laatste aankoop. De groep die al 13 tot 24 maanden op het web zit, spendeert 150 euro; en online shoppers met meer dan 24 maanden ervaring zelfs 176 euro.
Forrester zegt dat Europa in drie groepen te verdelen is. Zwitserland, Duitsland, Engeland, en de Scandinavische landen zijn de voorhoede waar in 2006 al meer dan 8 procent van alle Europese online-retailaankopen plaatsvinden. Oostenrijk, Frankrijk, Ierland, Finland, en de Benelux zijn de middengroep. Ze nemen 4 tot 8 procent van de online-aankopen voor hun rekening. Achterblijvers zijn Portugal, Spanje Italie en Griekenland, die minder dan 4% of alle Europese online sales in 2006 hebben.Voor het onderzoek sprak Forrester met 50 Europese retailers over hun ervaringen met online retail in 2000 en hun voorspellingen voor 2001.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid